DHAK Lesesaal

You are not logged in.

Archives

  • Tectonics are limited to your search, you can use the "+" to show the normal archive tree.
    HAStK - Historisches Archiv der Stadt Köln
    Stadt Köln
    Nichtstädtische amtliche und geistliche Überlieferung
    Nachlässe und Sammlungen
    Nachlässe und Vorlässe natürlicher Personen
    Sammlungen
    Handschriften, alte Drucke und Autographen
    Best. 7002 Handschriften (GB fol.) - 12. Jh. - 18. Jh.
    Handschriften
    121, Bd. 2 - Sermones - Michael de Bononia - Sixtus IV - um 1450
    121, Bd. 3 - Sermones - Michael de Bononia - Sixtus IV - 15. Jh. -16. Jh.
    122 - Jetzt GB f° 149 IV.
    123 - Sermones Basilienses - um 1435 - 1445
    124 - Guilelmus Peraldus - 2. Hälfte 15. Jh.
    125 - Disputationes theologicae - 18. Jh.
    126 - Commentarius in Sententias - um 1470 - 1480
    127 - Summa digesti novi vel libri Sexti Decretalium - [um 1475]
    128 - Petrus de Herenthals - 3. Viertel 15. Jh
    129 - Aszetische Schriften des Trierer Kartäusers Do minicus - 15. Jh.

    Full view Unit of Description 129

    Signatur: 129
    Titel: Aszetische Schriften des Trierer Kartäusers Do minicus († 1461).
    Laufzeit: 15. Jh.
    Inhaltsbeschreibung: Bl. 1r enthält das Inhaltsverzeichnis. Die in Klammern beigefügten Zahlen stimmen überein mit den Zahlen der Abschnitte der folg. Beschreibung. Anf.: „Jn hoc libro continentur sequentia (1) Breue exercitium extractum ex libro qui dicitur spiritualis gracie pro stabilitate cordis per beatum patrem dominicum ordinis Carthusiensium monachum et vicarium in domo Treuerensi O(biit) anno 1461 / Adolphus ibidem Anno... (die Angabe der Jahreszahl fehlt); (2) De pallio spirituali beate virginis eiusdem; (3) De aula siue domo spirituali beate virginis construenda eiusdem; (4) De educatione pueri Jhesus et beate virginis in cella exercitii... eiusdem; (5) De fructuoso modo celebrandi missas... eiusdem; (6) Exempla de exercitijs ad vulnera christi rosea eiusdem; (7) Exempla de exercitio exercitiorum ad monachum conflu (entinum) eiusdem; (8) Exempla contra metum pestilentie eiusdem; (9) De verecundia eiusdem; (10) De exercitio de passione modus eius applicandi eam ad preces sub horis, exempla deuoti Carthusiensis (vt creditur) eiusdem dominici; (11) Regimen breue et vtile pro Carthusiensibus venerabilis domini prioris hermanni Appeldorn Carthus.; (12) Pallium beate virginis in vulgari Te celi reginam rythmice in vulgari cum exemplis; (13) Formula honeste vite Beati Bernardj; (14) De conscientia b(eati) Bernardj; (15) Tractatus magistri Henrici de Gorichen(!) de effectibus venerabilis sacramenti; (16) Hijmnus Dominici carthusiani qui incipit Te Coeli Reginam Laudamus etc. instar Hijmni Ambrosiani Te Deum Laudamus; (17) Jtem exercitatio Spiritualis cum christo et maria Germanice; (18) Jtem Dominici Carthusiani Epistola ad Lambertum Vicarium carthusiae confluentinae de spiritualibus exercitationibus erga Mariam et Christum Germanice. 1. Anf. Bl. 2ra (rot:) „Jncipit prologus in breue exercicium raptim et compendiose excerptum ex libro qui dicitur spiritualis gracie qualiter se religiosus die ac nocte salubriter exercere valeat et mentem suam occupare spiritualibus cogitacionibus ac meditacionibus ne si vacet ad solita sibi conuertetur sive fantasias etc. (schw.:) Post predicta quibus hortati nos sumus. - Schl. Bl. 9rb: „caro mea requiescet in spe et cor meum vigilet ad creatorem omnium Cui laus honor et gloria in secula seculorum Amen Explicit. 2. Anf. Bl. 9rb (rot:) „De inicio pallij gloriose virginis marie (schw.:) JN Alamania superiori Argentine et in partibus circum adiacentibus persone quaedam religiose in tantum prout audiuimus in Cristi caritate et deuocione sancta profecerunt vt nulla prorsus alia cogente infirmitate lectulis decumbant solo diuino languentes amore. Am Rande unten die Notiz: „Vide rithmos de hoc pallio in fine libri (s. Bl. 89v). - Schl. Bl. 12va: „Diuites et pauperes meos congregabo Opprimentes nequiter procul effugabo meos meo filio reconciliabo etc. (rot:) Explicit pallium. 3. Anf. Bl. 12va (rot:) „Quomodo debemus construere siue edificare domum siue aulam spiritualem gloriose virginis marie (schw.:) UOlens gloriose virgini marie regine celi domum siue aulam construere spiritualem Primo pro fundamento domus et porta dicat psalmo fundamenta eius. - Schl. Bl. 16ra: „omnia alia congaudent ei vt dicit apostolus plures sunt adhuc alie virtutes etc.. 4. Anf. Bl. 16ra (rot:) „Incipit exercicium humile et deuotum de educacione domini ihesu et gloriose virginis marie matris eius (schw.:) UOlens exercicium humile et deuotum de... (wie zuvor) assumere Primo incipit a concepcione beate marie. - Schl. Bl. 17va: „Capiatis igitur nunc bonam voluntatem meam pro sancto etc.. 5. Anf. Bl. 17va (rot.) „Jncipit tractatulus de fructuoso modo celebrandi missas pro salute animarum... (schw.:) Secundum quod intelligimus ex parabola quam dominus ihesus loquebatur... de vinea. - Schl. Bl. 29vb: „Jn pace in idipsum dormiam et requiescam Amen. (rot:) Explicit tractatulus de fructuosa celebracione missarum compilatus per fratrem (schw.:) Dominicum Carth(usianum) Treueren(sem). 6. Anf. Bl. 29vb (rot:) „Sequuntur quaedam apposita et adiecta tractatulo predicti de fructuosa celebracione missarum per eundem fratrem vnde deuocio augeri possit et consolacio non parua prouenire..., z. B. Bl. 31vb (rot:) „De origine tractatuli supra descripti, Bl. 32ra (rot:) „De non omnibus assumendis Exemplum, Bl. 33ra (rot:) „Exemplum aliud de denario, Bl. 33va (rot:) „Visio pulchra de beata virgine maria, Bl. 34vb (rot:) „De consolatoria promissione facta fratri prefato et nobis sibi confederatis. - Schl. Bl. 36rb (rot:) „Expliciunt apposita et adiecta tractatulo pauca pro consolacione taliter (Bl. 36va) celebrancium vt habetur supra. - Es folgen noch einige Exempla „de fratre Brunone bis Bl. 37vb. 7. Anf. Bl. 37vb (rot:) „Epistola missa per eundem fratrem domino A. Vielleicht indentisch mit dem Bl. 61rb genannten P. Hermann Appeldorn. vicario domus montis sancte marie Argentinensis ordinis Carthus(iensis) super salutacione illa ihesum Cristum et hunc Crucifixum et quidquid ex roseis eius vulneribus dulcius exhauriri poterit quid hoc sit nemo scit nisi forte qui accipit (schw.:) REligioso atque deuoto viro domino A. Vielleicht indentisch mit dem Bl. 61rb genannten P. Hermann Appeldorn. vicario domus montis sancte marie Argentinensis. - Schl. Bl. 40vb: „qui viuit et regnat in trinitate persancta deus benedictus in secula Amen. - Bl. 40vb noch eine zweite Epistel (rot:) „Sequitur alia epistola eiusdem fratris missa cuidam fratri monacho montis sancti Beati prope Confluenciam eiusdem ordinis Carthusi(ensis) de exercicio exerciciorum (schw.:) PRimogenitus in multis fratribus... Bl. 41vb unten der Hinweis: „figuram cordis de quo hic mentio fit inuenies in fine huius libri. Diese Figur findet sich auf Bl. 91r. 8. Anf. Bl 46rb (rot:) „Sequitur epistola eiusdem fratris missa cuidam fratri monacho montis sancti Beati contra metum pestilencie anno Jubileo 1450 (schw.:) Benedictus dominus die cotidie prosperum iter faciat nobis deus salutarium nostrorum... Auf Bl. 47r unten von anderer Hand die vielsagende Notiz: „Anno 1459 obijt Treueris D(ominus) Joannes van der Hutten prior / D(ominus) Joannes de Colonia Vicarius / D(ominus) Anthonius monachus / D(ominus) Henricus Dipach / F(rater) Joannes Fredebach sacrista / F(rater) Mathias conuersus - Schl. Bl. 48rb: „(deus) qui secundum multitudinem misericordie sue saluos nos fecit non meritis nostris Jpsi laus honor (Bl. 48va) et gloria in secula seculorum Amen. 9. Anf. Bl. 48va (rot:) „Sequitur scripta eiusdem fratris de verecundia (schw.:) Tota die verecundia mea contra me est ait propheta et confusio faciei mee cooperuit me (Ps. 43,16). - Schl. Bl. 55va: „Memento mei domine qui es iam in regno tuo ihesu criste rex glorie Amen. 10. Anf. Bl. 55va (rot:) „Jncipit epistola cuiusdam deuoti Carthusiensis continens deuotum exercicium de passione domini nostri J. Ch. (schw.:) Sicut suggessit auide. - Schl. Bl. 61rb: „ad cuius laudem hoc prius scriptum cupio eciam esse gratum Qui viuit et regnat deus in eternum benedictus Amen Explicit. 11. Anf. Bl. 61rb (rot:) „Regimen breue et vtile pro Carthusiensibus Am Rande von anderer Hand: „Venerabilis P. Hermannj Appeldorn Prioris huius Domus et Vicarij lectu dignissimum. (schw.:) CEllam vestram leuibus et causis exire non assuescatis. - Schl. Bl. 63ra: „Hec ad disponendum hominem exteriorem sufficiunt arma secundum apostolum Jd quod est carnale primo est disponendum. post hoc vero spirituale. Explicit. 12. Anf. Bl. 63rb (rot:) „Hyr begynnet marien mantel zo duytzsche (schw.:) MAria konyngyn. Juncgfrau reyn Hore dyne dyener alle gemeyn Uns allen dy wyr zo dyr wachen Jnd dyr diesen mantel machen Dar zo doen helpen ader geuen Erwerff vnss allen dat ewige leuen. Die Strophenanfänge haben rote Initialen, Verse nicht abgesetzt. Schl. Bl. 64va: „Dat wir eme weder mogen geuen Loff ind ere yn ewigem leuen Ind dich ouch louen in gloria O soesse Jungfrau Maria Amen. Dahinter Bl. 64va (rot:) „Was marien mantel bedudet Jnd we man die materie sulle verstaen mit exempell (schw.:) MArien der hogerloefften koenynckynnen mantel ys neit nuwe Jnd wirt neit yrst nu gemacht... Es folgen 5 Exempel: 1. „As wir lesen van den broederen sent Bernards orden tzwey exempel van dem mantel marien: Eyn broeder des ordens vurge(schreuen) wart vertzuckt yn den hemel ind sach dar aller anderen orden personen sunder alleyne syns ordens sach hey nyemant da. Aber Maria öffnet ihren weiten Mantel, worunter sie die Vertreter des ihr besonders lieben Ordens versammelt hat; 2. Bl. 64vb-65rb: Ein Bruder, der gestorben, erscheint einem der noch lebenden Mitbrüder und bittet, für ihn eine „misse van sent Michael zu lesen und für ihn zu beten. Es geschieht, und alsbald kommt auch er unter Marias Mantel; 3. Bl. 65rb-66rb: Eines Bischofs Bedienter, der bei einer Seefahrt ins Meer gefallen und scheinbar ertrunken war, kommt dem Bischof nach dessen Landung gesund und wohlbehalten entgegen. Maria hat ihn auf sein Rufen unter ihren Mantel genommen und an Land gebracht; 4. Bl. 66rb-66va: „Eyn prior van sent Benedictus orden starff Jnd ee syn lijff begrauen wart so wart syne sele in dat capitell geuort. da cristus ind maria waren ind ouch sent peter ind paulus ind sent Benedictus; dieser klagt ihn an, „dat hie die brueder hait laissen slaiffen in dem chore ind hait sy neit geweckt Dar vmb moiste hie (Bl. 66va) syne discipline nemen Want sent peter gaff sent paulo eyn scharppe rode ind heische den priorem slaen. do sloge sent paulus die sele so hart myt deme yrsten slage dat sy nye also sere vur in deme licham getzoichtiget wart Jnd tzo deme tzweiden male sloech hie noch viel harder Jnd doe hie zoe deme dirten male wold hartlichen slaen Do hilde die moder godes maria eren mantel vur yn ind leis yn neit me slaen; 5. Bl. 66va-67ra: „JN hessen ader na by hessenlande licht eyn Jungfrauwen cloister. Dar vß die Jungfrauwen gewont hatten zo gaen (Bl. 66rb) in eynen walt die neit verne van deme cloister lach. Einstmals verirrt sich „eyn kleyn jungfraulyn so verre in den walt, daß sie über Nacht darin bleiben muß. Anderntags wird sie von den Klosterfrauen gefunden und meldet: „Eyne schone frauwe hait mich die gantze nacht in erme schoisse gehalden bys ir komen sijt. Do danckden sy gode (Bl. 67ra) ind (der) barmhertziger moder marien want sy erkannen (!) wal dat sy dat kynt bewart hatte Doch vmb die sache wart yn verboden dat sy neit me in den walt sulden gaen spaciren Alsus breyt die konynckynne maria den mantel yrer bewarungen ouer Junck ind Alt groisß ind kleyne. arm ind ryche Sy besorget vnss alle ind bedeckt all die yren vnder den wijten geren gere, nl., nd., nfr. = Saum (lat. fimbria, lacinia usw.). yrs groesses mantels Wie die sonne yren schijn breitet ouer all die werelt Also deylet maria yre gnade allen die yr begeren ind zo yr vleyn ind sy an roiffen. nyemant is vssgescheiden dan der seluer neit wyll". - Schl. Bl. 67rb: „dar help ind brenge vns hyn der vader ind der soen ind der heilger geist eyn gewair got Amen (rot:) Explicit pallium beate marie virginis". Vgl. Steph. Beissel, Gesch. der Verehrung Marias usw. s. v. Schutzmantel (Pallium); desgl. Borchling I 130. 13. Anf. Bl. 67va (rot:) „Jncipit formula honeste vite beati bernardi etc. (schw.:) PEtis a me mi frater". - Schl. Bl. 69va: „nunquam impediat boni operis diligenciam etc." 14. Anf. Bl. 69va (rot:) „Jncipit tractatus beati bernhardi de consciencia (schw.:) COnsciencia in qua perpetuo anima est mansura edificanda est, sed prius mundanda". - Schl. Bl. 78va: „in quo sponsum pariter cum sponsa prospicies vnum eundemque dominum glorie qui viuit et regnat per omnia secula seculorum Amen". 15. Anf. Bl. 79ra (rot:) „Jncipit tractatulus magistri Hinrici de gorichem doctoris eximij de effectibus sacramenti eucaristie (schw.:) DEuotus quidam ac profunde literature religiosus". - Schl. Bl. 89va: „melius discernencium corrigenda Ad gloriam benedicte trinitatis patris et filij et Spiritus sancti Amen". - Es ist der um das Kölner Schulwesen hochverdiente Heinrich von Gorkum (Gorinchem), geb. um 1386, gest. als Canonicus und Prokanzler der Universität Köln 1431. 16. Anf. Bl. 89v: „Hic Hijmnus est Dominici carthusiani et spectat ad Pallium Mariae Latinum de quo supra (= Bl. 9rb, rot:) Sancte anime (schw.:) et religiose/ Laudes preces offerunt satis copiose Quibus magnum pallium multum studiose". Schl. Bl. 89va: „Matris Christi pedibus semper adherebit Quod nullos iam hostium incursus timebit". - Ein zweiter Hymnus Anf. Bl. 90ra: „Hic Hijmnus est Dominici carthusiani et spectat ad pallium Mariae de quo supra Latinum (sc. Bl. 9rb): Sancta dei genitrix o virgo Maria Jn summa iam resides celi hierarchia". Schl. Bl. 90rb: „Dignum nunc et iustum est, te vt honoremus Et cordis in Jubilo laudes decantemus". Ein dritter Hymnus Bl. 90va: „Hic Hijmnus est dominici Carthusiani. Te celi Reginam laudamus Et mundi dominant honoramus". Vgl. Beissel S. 314 f. (Te Deum Marianum). Schl. Bl. 90vb: „vt qui tibi placere de actibus matris nostre valemus genitoris filij tuj domini dei nostri intercessione saluemur. Per ie(sum) c(ristum) d(ominum) n(ostrum)". 17. Das folg. der Herz-Jesu-Verehrung gewidmete Blatt ist von einer 4. Hand und gehört als Erläuterung zu Bl. 41vb, wo unten Verweisungszeichen steht: „Figura cordis de quo hic mentio fit inuenies in fine huius librj". In der Mitte ein roh gezeichnetes Kreuz. Die 4 Kreuzesbalken haben im Schnittpunkt eine große quadratische Fläche, worin mitten ein Herz mit tropfender Wunde, oben rechts und links je eine durchbohrte Hand, unten desgl. je ein durchbohrter Fuß. Reiche Umschriftung, lateinisch und deutsch. - Karl Richstätter, Die Herz-Jesu-Verehrung des deutschen Mittelalters, 2. Aufl., 1924, hat diese Hs. nicht erwähnt. - a) Anf. Bl. 91r: „Preparate corda vestra domino et seruite illi soli et liberabit vos de manibus inimicorum (1 Reg. 7,3) Ponite corda vestra in virtute eius (Ps. 47,14) Effundite coram illo corda vestra" (Ps. 61,9). Im folg. die Verse nicht abgesetzt: „Der gnade van Got begert / der suech sy hie vnd er wirt gewert Das hertz gottes / ist gar reich Vergencklich ding synt jm vngleich Es ist gnaden vnd freud/en voll das wissen gottes diener wol Dar vmb in lyden vnd in smertzen / flyen sy zo dem suessen hertzen Want sy werden seer getroist / Vnd van allen leyden erloist" usw. Schl. Bl. 91r: „Dyn hertz mois friedsam syn Sal got vmber komen dar in. Modus fructuosissime, offerendi omnia exercitia tua et euenta, in cor Iesu, meritis sancte humanitatis sue vnita, pro communi salute ecclesie, ex communi caritate". - b) Anf. Bl. 91r: „Sursum corda habemus ad dominum Religiosi et deuotj virj debent erigere corda sua in diuinis laudibus et in orationibus suis ad salutiferum cor cristi Jesu". - Schl. Bl. 91v: „vt vere diuites esse possimus in Cristo Jesu domino nostro in sempiternum benedictio (Verse) Beware dyn hertz in aller tzyt want alle dyn selicheit dar an lyt Omni custodia serua cor tuum quia ex Cristo vita pendet". - c) Dahinter die Uebersetzung Bl. 92r: „Vnse hertzen sullen wyr keeren vff zo gode vnsen heren / Goyde geisteliche mynschen sullen ir hertzen vff heuen gegen den genaden richen gotlichen hertzen vnsers heren Jhesu Cristi". - Schl. Bl. 92r: „Beden wir dye jonfrawe Maria daß si... vnß helffe dancken gode mit allen Heyligen alles goydes daß vnß geschiet nu vnd ymmer Amen. Dyn hertze das moyß fredsam syn sall goid ymmer comen dar yn Levemus corda nostra cum manibus ad deum". - d) Anf. Bl. 92va: „Eyn geistliche vbinge welche man sich sall vfen mitt vnserem lieben Herren Jesu christi vnd Marien seyner lieber moder wie man sey auffzehen sall. gelicher wyse also hie zo der zeit ein mensch gewest were vnd sey dan leiflich auffgezogen hette den (!) selbigem dienst nähe (!) zu holen Tzo dem ersten wer Mariam auffzehen wilt der beginne ahn als Maria in moder licham vntfangen wart". - Schl. Bl. 93va: „Jtem wer Mariam vpzehen wilt der en darff noch niet Jesum zu sich nemen, anders dan wanner Maria also alt wirt dat sy Jesum geberen sall, so hat einer dan Jesum vnd Mariam Amenn". 18. Anf. Bl. 93va: „Hie begint eyn sentbrieff van der oeffingen die man hauen sall mit der heiliger Junfferen Marien vnd mit Jesu ihrem lieuen kynde (Bl. 93vb) Haec Epistola est Dominici carthusiani. Dem geystligen vnd jnnighen man Her Lamberto dem vicario des hauses. S. Beati bey Couelentz ordens der Carthuser Broder dominicus deß seluen ordens vnd amptz in dem hausse sancti Albini by treer. Alre lieffste pater ende mitbroder in den heren Jch begeren vrre liefden tzo wissen dat ich euch neit cleirlich beschreiuen en kan allet dat da gehoert, tzo dem innighen exercitium ind ouinghen we men ihm ind mariam vytzien ind vpvoeden magh". - Schl. Bl. 97vb: „Jch allerliefste Broder vur mynen vlyssigen arbeit begeren ich des goitz deilhafftich zo werden wat he innen goitz geschuyt vnd bit vren Juncker Jesusgyn auch vur mich ouß liefden. Deo gratias". - Es folgen noch zwei Gebete. Schl. der Hs. Bl. 98ra: „Vnd giff vns die ewighe vreude durch Jesum Christum vnseren heren Amen. Deo Gratias, Amen: Amen".
    Formalbeschreibung: Die Hs. gehörte früher dem Kartäuserkloster in Köln laut Notiz auf Bl. 98v: „Liber domus sancte barbare in Colonia Ordinis Carthusiensis“. Papier, nur die gewöhnlichen Gebrauchsspuren, sonst gut erhalten. Wasserzeichen: gotisches P, oben mit Blattkreuz (ähnlich Briquet Nr. 8603), ferner Wappenschild mit Querlegende: udo (oder ndo), oben mit Krummstab (nicht bei Briquet) und Ochsenkopf (nicht bei Briquet). Vereinzelt am Rande Notizen. Gotische Bücherschrift des 15. Jhs bei Bl. 1—90 (auf Bl. 46rb: 1450), die folg. Bll. etwas später. Drei Hände: 1. Hand, klar und gleichmäßig, Bl. 1r—90v, 2. Hand Bl. 90v—92r, 3. Hand Bl. 92v—98r. Insgesamt 98 Bll. neuerer Zählung; Bl. 1v, 78vb und 98rb leer. Lagenanfänge: Bl. 1, 13, 25 usw., sämtlich Sexternen, Bl. 98 beigeklebt. Blattgröße 29 X 20,5 cm, beschriebener Raum 21 X 15 cm. Zweispaltig. Bei der 1. Hand zwischen 35—40 Zeilen, bei der 3. Hand rund 47 Zeilen. Ueberschriften der einzelnen Stücke und deren Abschnitte rot, einfache rote Initialen, nur die Initiale auf Bl. 2ra mit rankenartiger Ornamentierung. Satzanfänge, Eigennamen usw. rot gestrichelt. Wichtige Stellen rot unterstrichen. Einband erneuert: Pappdeckel, Lederrücken (naturfarben) und Leinenüberzug (dunkelgrün). Reste von Merkern noch vorhanden. Sprache lateinisch und ripuarisch (niederländisch gefärbt).
    Bemerkung: Mitteilungen aus dem Stadtarchiv von Köln, Sonderreihe: Die Handschriften des Archivs Heft X Teil 2 (Menne)
    Altsignatur: G. B. f 129
    Bestellsignatur: Best. 7002 (Handschriften (GB fol.)), 129
    Digitalisates: Open in the Mets Viewer
    130 - (Ps.) Augustinus et alii - (Ps.)Thomas de Aquino - Gerardus Herilacensis - Johannes Coci - Sermo magistralis - 1447 - 1454
    131 - Thomas de Aquino - um 1450
    132 - Aeneas Silvius de Piccolomini - Henricus de Piro(?) - Florus diaconus Lugdunensis - 2. Hälfte 15. Jh.
    133 - Compendium theologiae moralis - [17. Jh.]
    134 - Thomas von Aquin - um 1430
    135 - Moraltheologische Abhandlungen (Albertus Oswaldus O.P. ?) - um 1700
    136 - Jesuiten - [1. Hälfte 15. Jh.]
    137 - Juristische Disputationen - [17. Jh.]
    138 - 1r Regulae philosophiae candidatio servandae. Prim - ca. 1590
    139 - Tractatus de vitiis et peccatis (Petrus Agricola O.P. ?) - 2. Hälfte 17. Jh.
    140 - Simon Fidatus de Cassia - Mitte 15. Jh.
    141 - Godescalcus Hollen: Praeceptorium - um 1500
    142 - (Kontrovers)theologische Abhandlungen - [nach 1571]
    143 - De potentia divina - De praedestinatione et reprobatione (Petrus Agricola O.P. ?) - 2. Hälfte 17. Jh.
    144 - Raimundus Lullus - 1514
    145 - Jacobus de Voragine - um 1440/1445
    146 - Jacobus de Vitriaco - Sermones „Incarcerati“ – Johannes Calderinus - Coronula perusiva - 3. Viertel 15. Jh. (1453, 1469)
    147 - Conciones dominicales (et aliae) - 1621 (1639, 1642)
    148 - Guilielmus de Pagula - 1. Drittel 15. Jh.
    149 I - Robertus Bellarminus - 1571 - 1572, 12.Jh./13.Jh.
    149 II - Robertus Bellarminus - 1572
    149 III - Robertus Bellarminus - um 1570, 13.Jh./14.Jh.
    149 IV - Robertus Bellarminus - 1572 - 1574
    150 - Thomas de Aquino - um 1450
    151 - Lektionarium - 15. Jh.
    152 - Thomas de Aquino - 1446
    153 - Blasius Andernarius(?) - Johannes Wyrich(?) - Philippus Alberti - Nicolaus de Jawor - um 1470
    154 - Servasanctus de Faventia - 1447
    155 - Speculum virginum - Pastor Hermae - Humbertus de Romanis - Guilelmus de Tocco - Anselmus Cantuariensis - Jacobus de Teramo - um 1520, 1465
    156 - Thomas de Aquino - um 1450, 14. Jh.
    161 - Conradus de Brundelsheim (Soccus) - 1425 - 1475
    162 - Antonius Colckman - 1667-1676
    163 - Augustinus - Henricus de Coesfeldia - De sacramentis - Tancredus Bononiensis - De poenitentia - Legendae et Regula s. Francisci - Nicolaus Trivet - [3. Drittel 15. Jh.]
    164 - Lektionarium - [15. Jh./16. Jh.]
    165 - Johannes Herolt (Discipulus) - 1470
    166 - Johannes Gerson - De interdicto - De electione - (Ps.)Augustinus - Cassiodorus - Thomas de Aquino - Expositio passionis - Bernardus de Bessa - um 1477, 11. Jh
    167 - Thomas de Aquino - H. Koflin - um 1450 (1457)
    168 - Thomas de Hibernia - 1450
    170 - Ulricus de Argentina - um 1450
    171 - Eusebius Caesariensis, Rufinus Aquileiensis - 1467
    Best. 7004 Handschriften (GB quart) - 14. Jh. - 18. Jh.
    Best. 7008 Handschriften (GB oktav) - 2. Hälfte 13. Jh. - 18. Jh.
    Best. 7010 Handschriften (Wallraf) - 9. Jh. - 19. Jh.
    Best. 7020 Handschriften (W*) - 5. Jh. / 6. Jh. - 1958
    Best. 7030 Chroniken und Darstellungen (C+D) - 15. Jh. - 20. Jh.
    Best. 7050 Handschriftenfragmente
    Best. 7090 Handschriften aus Düsseldorf - 1169 - 1826
    Best. 1039 Farragines Gelenianae - 17. Jh. (10. Jh. - 17. Jh.)
    Best. 7503 Einblattdrucke - 1461 - 1777
    Best. 7501 Einbandsammlung - 15. Jh. - 17. Jh.
    Best. 7505 Autographensammlung (auch Bildnisse)
    Genealogische Sammlungen
    Siegel, Stempel, Orden, Münzen und Medaillen
    Plankammer
    Thematische Sammlungen
    Einzelzugänge
    Kleine Sammlungen
    Interne Sammlungen des Historischen Archivs der Stadt Köln
    Familienarchive
    Verbands-, Vereins- und Bewegungsarchive
    Archive politischer Parteien, ihrer Gliederungen und Fraktionen
    Firmenarchive, Unternehmensarchive und Hofarchive
    X-Best. 6300 Nachlässe und Sammlungen
    Archivgut aus anderen Archiven
    X-Best. 6000 Unterlagen ohne Zuordnung zur Tektonik